کد مطلب:312407 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

شایستگان از بی کران نعمت های خداوند بهره ورند
و من یطع الله و الرسول فاولئك مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن اولئك رفیقا ذلك الفضل من الله و كفی بالله علیما [1] .

و كسانی كه از خداوند و پیامبرش اطاعت كنند با كسانی خواهند بود كه خداوند به آن ها نعمت اعطا كرده است؛ كسانی از پیامبران و صدیقان و شهیدان و صالحان. و اینان همنشینانی نیكویند. این فضل از جانب خداست و خداوند علیم كفایت كننده است.

صالحان در كنار انبیا، راستان (صدیقان) و شهدا از نعمت های بی شمار خداوندی بهره می گیرند و پیرامون خدا و رسول گرامی او (ص) به آنان می پیوندند [2] .



[ صفحه 297]




[1] نساء: 69.

[2] از نكته هاي ظريف اين بحث، هماهنگي زيارت مورد بررسي با اين آيه ي شريف قرآن است:

در زيارت عباس (ع) مي خوانيم: «سلام الله و سلام ملائكته المقربين و انبيائه المرسلين و عباده الصالحين و جميع الشهداء و الصديقين» و در آيه ي شريف مي بينيم: «من النبين و الصديقين و الشهدا و الصالحين» در بخش دوم زيارت مي يابيم: «السلام عليك ايها العبد الصالح المطيع لله و لرسوله و اميرالمؤمنين و...» و در اين آيه مي خوانيم: «و من يطع الله و الرسول...»، و نيز تكرار عبارت «و حسن اولئك رفيقا» در هر دو و همچنين كلمه ي «فضل» در آيه ي قرآن، شيريني نام ابوالفضل (ع) را در كام جان تجديد مي كند.